http://masmurni.blogspot.com/

Saturday, October 9, 2010

Nokia N8



Wah tetiba jer hati tergerak nak tulis pasal Nokia N8 nih...
mesti ada apa-apa kan.....

Sebenarnya sebab utama menulis tentang Nokia N8 nih ada dua:

-yang pertamanya sebab tak tahan perasan tengok iklan nih berkelip-kelip kat atas blog tuh..
dah la tengah terfikir-fikir nak beli handphone baru setelah hp yang ada tuh dah nyawa-nyawa ikan akibat diperlakukan sesukahati oleh anak-anak.Macam tau-tau jer kan...
(seperti yang dijanjikan..bagi komen terbaik untuk entry sebelum nih
tetap diberi hadiah andainya bukan itu pilihan saya..hehe)

sekali pandang jer pun dah tertawan..mana tidaknya..
cuba lihat warnanya...huh...berseri-seri dari jauh...
perempuan nih cepat sangat tertarik pada sesuatu yang cantik...kan..kan..kan...
hehehe..

-yang keduanya sebab nuffnang tersayang bagi B.E Nokia N8 kat
Cupcake D' Hati Mama
(terima kasih banyak la sebab bagi satu lagi B.E kat blog nih..)

Berbalik pada cerita asal kita tadi...

Keistimewaan Nokia N8 ni banyak,antaranya ..... rasanyatak payah la bercerita panjang. Biasanya tak ramai yang minat nak baca ulasan panjang berjela-jela...jom saja la kita layan iklan Nokia N8 kat bawah nih..ia menceritakan tentang segala keunikan,keanggunan dan kecanggihannya:




Ni plak Spesifikasi untuk Nokia N8

  • General: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 850/900/1700/1900/2100 MHz, HSDPA 10.2 Mbps, HSUPA 2 Mbps
  • Form factor: Touchscreen bar
  • Dimensions: 113.5 x 59.1 x 12.9 mm, 86 cc; 135 g
  • Display: 3.5-inch 16M-color nHD (360 x 640 pixels) AMOLED capacitive touchscreen
  • Memory: 16GB storage memory, hot-swappable microSD card slot (up to 32GB)
  • OS: Symbian^3
  • CPU: ARM 11 680 MHz processor, 3D Graphics HW accelerator; 256 MB RAM
  • Camera: 12 megapixel large-sensor (1/1.83”) autofocus camera with xenon flash, geo-tagging, face and smile detection and built-in ND filter; 720p video recording@25fps
  • Connectivity: Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth v3.0 with A2DP, microUSB port with USB host support, 3.5mm audio jack, GPS receiver with A-GPS, HDMI port
  • Misc: Accelerometer, DivX/XviD video support, Stereo FM radio with RDS, FM transmitter, 720p TV-out, Flash support in the web browser, anodized aluminum unibody, proximity sensor, scratch-resistant display
  • Battery: 1200 mAh Li-Ion battery

















Product dimensions


Lupa plak nak bagitau harga..teruja sangat sebenarnya..
untuk pengetahuan semua harganya lebih kurang RM1,450
(seperti maklumat yang diperolehi dari sumber-sumber yang dipercayai)...

6 comments:

Nsyzwni said...

wow ! memang gojess ! tapi wani lagi suke E5 @@ heheh

Yanie J said...

cun la hp tu...hp lama da guna 4taun,tah bila dpt ganti huhuhu

Ellen said...

wah..ini pn cantik dan ok sis, hari tu sis tya kalo ellen ada duit dan di bagi pilihan nokia..ellen pn nak yang ni..tp taks empt jwb..hahhaa...

Good luck..wah..nak beli yang ni ker...

si biskut said...

Nokia N8 nie tak jauh beza dgn SE Xperia.Tapi mungkin Nokia lebih mudah dimanipulasi,so ia jadi pilihan ramai owang(tidak termasuk Biskut)hehe..harga tue boleh sangat.

blog-tips-kurus said...

hhhmmmm...suka pakai henpon basic je. followed tau, nak shout x bole ni..

Arsenal's Big Fan said...

nak beli jugak r

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs