http://masmurni.blogspot.com/

Monday, December 13, 2010

Kendong Mayat Bayi Perempuan






KUALA LUMPUR – Seorang pengumpul barangan kitar semula tidak menyangka beg plastik dikendongnya sejauh lebih satu kilometer mengandungi mayat bayi perempuan. 

Dalam kejadian jam 9 pagi itu, Sooy Soon Loong, 47, hanya menyedari beg plastik dikutipnya mengandungi mayat ketika sedang memunggah dan mengasingkan sampah dikutip dari tong sebuah stesen minyak di Jalan Klang Lama. 

Dia membawa semula mayat bayi tersebut ke stesen minyak tersebut sebelum pekerja di situ menghubungi polis. 

“Beg plastik hitam itu memang sejuk dan saya sangka ada daging ayam, tetapi bila buka (plastik), ada bayi di dalamnya,” katanya ketika ditemui di sini. 

Sumber polis berkata, mayat bayi yang masih bertali pusat itu dipercayai dibuang dalam tempoh 24 jam.

“Bayi tersebut dipercayai dilahirkan ditempat lain sebelum dibuang di tong sampah stesen minyak tersebut. 

"Polis akan meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di stesen minyak tersebut," katanya. 

Mayat dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk dibedah siasat. 

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan siasatan akan dijalankan bagi mengesan ibu bapa bayi malang itu.



Sumber:Sinar Harian




P/S: Tak habis-habis cite pasal pembuangan bayi kan.... :'( 
        Camne la nak elakkan dari semua ni berlaku??

5 comments:

Ujang9897 said...

umat akhir zaman

Suara Kalbu said...

Ya Allah,

Mudahnya buang anak dalam tong sampah macam buang puntung rokok begitu saja.

Laknat Allah pasti tiba lambat atau cepat saja

Gayahspears said...

hurm... kenapa la...pelik2... tak tau nak ckp ape.. rase sebak sgt.. kalo tak nk bg la kat org yg nk kan anak...

Zaidah said...

satu lagi nyawa baby diragut ngan begitu tiada perikemanusiaan langsung...nasib baik ade insan yang jumpa mayat baby tu..

Mohd Yusoff said...

Ya Allah... inikah yg dikatakan Akhir zaman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs