http://masmurni.blogspot.com/

Thursday, January 6, 2011

Kek Yogurt Mama Menjadi La..

Selepas buat entry semalam , sangat berkobar-kobar  ingin mencubanya.Terus aje mencari bahan-bahan kat dapur.
Alhamdulilah,dapat menyiapkan kek dengan jayanya.
Suka sangat sebenarnya...hehe


Rasanya sedap(pendapat sendiri la)..
dah tak de rasa masam lagi.
Bagi yang tak suka yogurt pun mesti suka rasanya ni...  
Tak caya??? 
ok,boleh cuba resepi kek yogurt dalam entry semalam..

Cuma ada beberapa bahan yang diubah sikit 
mengikut apa yang ada pada waktu itu..
biskut oreo tu di hancurkan dengan intinya sekali.
 wipping cream digantikan dengan fresh cream. 
Gula dari 70gram dikurangkn kepada 50gram.
50gram pun dah manis (ikut citarasa masing-masing ye)...
yang lain tu sama je dengan resepi yang ada... 

dan inilah hasilnya:



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




 dihias ikut sendiri punya suka..letak strawberry filling dan ceri


Anak-anak tak sabar2 nk makan tu..


yg ni plak selepas 30minit dikeluarkan dari peti sejuk..
da dekat separuh habis..hehehe


Selamat mencuba ye...

28 comments:

akU GaDis said...

nk rasa kek yogurt!! hihi,,
anis suka gile mkn yogurt ^^

nunui Joe said...

nak try kt umah nnt :D

Lady Fine said...

sedapnyer..
nak sikit?hehe

munna said...

nampak sedap...mesti sedap n..........

zaidi zaim said...

makkkkkkkk....
sedapnyer.....
leh post pakai courier tak?

Ogy said...

sedapnyaaaa.....nyum3
terujaa tgk

masmurni said...

aku gadis:nnti anis ambik resepi tu n try buat k :)

nunui:tryla senang jer

Fine:hehe...xsempat nk bg rasa la fine..dah nk abis...

munna:mmg sedap..

zaidi:courier xleh...hancur la kek tuh...hahaha

masmurni said...

ogy:kan...akak tgk kek tu..terus rasa nk buat...haha

CahayaCintaIlahi said...

wOw menarik.. ;)

biskut said...

cairan merah jernih tuh jem ker mama?

masmurni said...

cahaya:menarik kan...

biskut:cairan merah tu strawberry filling..bkn jem...ada jual kat kedai barangan kek....

Hamizah Syamimi Supian said...

waa sedapnyeee :D

one2paii said...

nape la gua xpenah rasa kek2 camtuh..lu wat ayor mata gua terliur tgok kek2 tuh..tgok gua dah mengidam dah..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedapnyer

Syat0za said...

sedapnya! :d

aqeyLs said...

mmg nampak sedap!!!

APi said...

sedap tu..
meleleh air liur..
heh

ijam ismail said...

cm sdp j...
nyum3...
=)

Lady Lavender said...

nampak mcm sedaaapp sangat. Semestinya rasa pun sedaapp..nak kena try gak ni..

S..U..D..@..I..S said...

hai hai awat pic no2 tu..semua duk renung je..napa mama x kasi amik ke....

PuanBee said...

yah sedap nyer nampok tuh

MIMIE AIZA said...

terliurrrr
:p

Hidayah Hanif said...

nyumnyum..;)

PReDicToR said...

wahh nampak sgt lazat...nyum2

masmurni said...

mmg sedap....semua org kna try k..bagus utk diet :)

one2paii:kat secret recipe pun ada jual kek tu...pi try...

sud@is:bkn xbg..tp kna tunggu mama tangkap gambar dulu..hahaha

Kasim Ahmad said...

wah.. sedap2 ..naakk :P

iris said...

ermmmm cedapnyer..... baru tgk gambaq pown dh tangkap leleh

Arieon Maison said...

Memang nampak sedap. Kalau ada masa nak cuba buat kek ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs