http://masmurni.blogspot.com/

Saturday, January 15, 2011

Kereta Volvo Terbakar Dan Meletup di Giant Shah Alam

15hb Jan 2011; Shah Alam: Sebiji kereta Volvo telah terbakar disertai beberapa siri letupan  di hadapan Pasaraya Besar Giant Shah Alam (yang dekat stadium tu). Kejadian itu telah meragut nyawa 5 ekor semut yang berada berdekatan tempat kejadian.


Kereta tersebut dipercayai telah ter'over-heated' sebelum ianya mengakibatkan api kecil keluar daripada enjin. Api itu seterusnya merebak keseluruh enjin, kemudian ke dashboard, kusyen, hingga ke cermin belakang kereta. Kejadian ini berlaku pada pukul 2.40 petang.


Polis peronda yang sejak awal berada di situ cuba sedaya upaya mengawal lalulintas. Setelah 15 minit kejadian itu berlaku akhirnya pihak bomba sampai untuk menyelamatkan keadaan. Pihak bomba telah berjaya menyelamatkan sport-rim belakang, bonet dan no.plat belakang kereta tersebut. Kiranya 100 penonton dapat menyaksikan secara 'live' kejadian itu tanpa membayar tiket.  Kami ingin mengambil gambar no.plat kereta tetapi seorang jurujual Volvo telah menanggalkan no.plat tersebut demi 'privacy' tuan tanah.


Saksikan gambar-gambar yang diambil secara 'live'.














PERHATIAN: No.Plat di padam kerana privacy. Jangan nanti ada yang pegi KTM. Siapa yang nak tahu KTM tu apa, jangan lupa saksikan 'Ngangkung'.

19 comments:

9W2URY said...

volvo pun terbakar jgak...
mcm pemberita lah mama ambik gambar ni... hheheh

Muhammad Hamidi Zamri said...

adoi..gambar atas 2 dah ada nmbr plat.. WLE 6017..huhu

sop said...

abis kereta Sop.. huhuhu (tipu jer)
abis kete org tu..

RuSh D said...

abis keta tue...

masmurni said...

9W2URY-bukan mama tangkap gambar nih..suami yang ambik..haha

Hamidi-confirm salah no plat tu...hahaha

Sop/Rush D-habis terbakar kat depan kete tuh..

Belalang Hijau said...

x sangka ade jugak yang terkorban ye dalam kebakaran nih...

takziah kpd keluarga semut2 itu...ngee

Mohd Fitri said...

agak menyeramkan jugak. 2 tahun lepas kereta terbakar di seksyen 7, tahun ni dekat giant pulak. hehe.

http://gedungrasa.blogspot.com/2011/01/pertandingan-apa-itu-kitar-semula.html

Mknace said...

:) :) :)
sian cemut cemut tu..
harap tuan punya semua ok
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

yuyu said...

fuhhh!sangat dekat ngn aku tinggal.tp x prasan.caner bleh meletup ni?

geekz36 said...

kete mahal pun terbakar gak, =)

Latest Entry: [Tutorial] Jadikan Widget Berada di Tengah

ummiarissa said...

real...sampai terpadam api...tunggu kat situ ke??

.: iEyLa :. said...

uishh..tragis tul ni...
bahaye tul...

Yanie J said...

tringat lak keta alza ayh yanie tbakar n meletup huhu tp kiteorg smpat kuar.smpai skunk klo tringat balik...ngeri.cm mati idup smula huhu

Insan Marhaen said...

gambar kereta je! gambar mangsa maner?

AnakIbu said...

eheeh..giant shah alam..lamanye tak pegi kt cni..since pas blaja thn 2003..terus x jejak dh kaki kt cni...rindu...

Laman Teman said...

mak aih..gerun...takut gak tu...

Yuni Aisyah said...

wartawan nie..hehe...
cian semut2 yg terkorban tu,,ehehe

deem said...

biasaya kalo ada eksiden kereta mesti orang semua nak tau plat number kan.

::nuRuLaDHar:: said...

dasat sey...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs