http://masmurni.blogspot.com/

Monday, January 3, 2011

Cara Check Harga Semasa Handphone

Salam..Korang tau tak berapa harga hp yang sedang korang guna sekarang??? ramai yang dah tahu kaedah ni...tapi seperti biasa....memang suka nak kongsi pengetahuan yang ada ni...berkobar-kobar nak bagitau nih.. hehehe..


Cara-caranya adalah seperti berikut:


Langkah 1 - Cari hp korang sekarang...jumpa dah?hehe


Langkah 2 -  Taip *#0000#


Langkah 3 - Tekan dial

Langkah 4 - Haha..dah tahu ke berapa harga pasaran hp       korang????

klu dah dapat,mai share kat sini just untuk suka2 nak tahu...boleh bertukar2 harga hp....  

picture by google
            

Untuk pengetahuan semua hp E5 harga rm-632  jer...hehe (harga second hand la kot)

11 comments:

Nasriq said...

wuaaa....murah gile RM343 norkiah E66

NurSolehah said...

biasa gak guna cara ni.. hee

Zaer!! said...

Salam sis mas...waaaa..lama sungguh tak masok sini.hehe.

Nak tanye,sis tahu mana jual hp scnd yang murah2.terutama e series???Kalau ade,message zaer k.

Neway,selamat maju jaya sis.hehe

Wan Hafisah Collection's said...

Akak wat dkt BB akak, nk tau pe yg kua?? set language default. kuikui. takde harga, free la tuh~~~ hahahha...

scha al ahmad said...

da cek da..
tp xphm..
ntok nokia murah nie, xpyh tekan dial pown...
den, dy kuaq cmnie..
1202-2 V 04.03
29-06-09
RH-112
(c) Nokia
Language : MD

ntok se w800i plak xbleh cek..
hmmmmm..

masmurni said...

nasriq:jgn sedih k..

zaer:nanti akak roger2 k...mcm penah tau je kat ne...

kak wan,scha:kesimpulannye...untuk nokia jer kot...

scha al ahmad said...

tp, yg nokia 2 xphm..
=(

zmah said...

Biasa juga guna cara ini.

missSenget said...

napa sony xbule??

sob3..

maCy said...

xpna tau.. huhu

Elmi da Great said...

apasal chek kt nokia x2 die kuar rm 618???
padahal beli rm400 jek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs