http://masmurni.blogspot.com/

Thursday, December 8, 2011

Satey Kambing Puchong ... memang sedap!

Satey sememangnya makanan tradisional Malaysia dan disukai ramai. Sebut sahaja SATEY KAJANG atau SATEY HJ.SAMURI, semua orang tahu dan pernah makan walaupun sekali seumur hidup. Kalau rasa Kajang tu jauh sangat, orang ramai boleh makan SATEY HJ.SAMURI di cawangan lain seperti di Kesas-Awan Besar ataupun di Putrajaya.

Tapi kalau sebut 'SATEY KAMBING SAHAJA', mesti ramai yang tertanya-tanya...
 Rasanya satey kambing ni cuma ada di PUCHONG je. 
Dalam Kampung Seri Aman,
Satey ini memang lain daripada yang lain.
 Inilah satey kambing yang paling sedap di dunia!hehe
 Lihat gambar baru puas hati... 



satey kambing sahaja

 Kedai kecik je, tapi SINGGIT SEBATANG beb.
 Orang ramai datang order selalunya TAKE-AWAY. 
Sangat la laku terutama pada bulan Ramadan, 
lambat sikit tak merasa la.




 Zaman ni memang bakar satey tak pakai kipas tangan...penat,
 pakai kipas letrik, cepat je masak. 




 Yang tengah bakar tu ada sekitar 50-60 batang. 
Nampak tak ada 5 batang tu? Itu la dinner saya malam ni.
 Nanti nak pergi gerai depan sana... nak tambah satey ayam sikit.





Dalam loyang tu nampak macam sup ayam je, 
 setiap satey yang nak dibakar akan dicelup dalam bekas tersebut.




 Hah..inilah 5 batang satey kambing 'world' tadi. 
Siap dibungkus sekali dengan kuah ala-ala black pepper...
 yang tersangat sedap dan pedas .
Sos Nandos tak leh celen (lawan) ni.




Wah! terliur ni. OK la, makan dulu ye...Bismillah!

5 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

2 mgu oas adik blk m'sia nak ajak akak gi sini.adik belanja akak mkn puas2.nyum2

masmurni said...

wah...best..best...hehe..biasanya kambing akak mkn ckit2 jer...hehe

orang muo said...

sate bangi lagi sedap..restoran sop urat keting

kakyon said...

tengok aje dh terliur..

Kak Eiza said...

nampak sedap satay tu:)dari mamaLUV

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs