http://masmurni.blogspot.com/

Wednesday, September 28, 2011

Novel Anis Ayuni - Cinta Yang Kurasa Dicetak Rompak

Semua benda nak dicetak rompak..baik baju, kasut, filem...
Kalau ada yang asli mesti akan wujud klon-klon cetak rompaknya...haisshhh
Terbaru, novel karya penulis terkenal Anis Ayuni,

Cinta Yang Kurasa turut menjadi mangsa dicetak rompak..
Cinta Yang Kurasa merupakan novel terbaru dan yang ke-10 bagi beliau. 
Novel tersebut dipasarkan dan dilancarkan pada bulan April yang lalu.
Novel ini diterbitkan oleh Alaf 21.



Cuba lihat berbezaan kedua-dua novel di atas, 
Novel di sebelah kiri adalah yang asli.
Jika dipandang sekali imbas pun kita sudah nampak perbezaannya..
dari segi warna, buku asal nampak lebih berseri
dan kelihatan ke'pink-pink'an di bahagian bawahnya.




Ini pula perbezaan muka belakang novel tersebut 
yang turut menampakan perbezaan warna.
Bar code kelihatan tidak jelas.




Helaian dalam buku pula...
 Novel asli sebelah kiri.
 Novel tiruan nampak seperti difotostat.
 Gambar bunga pun nampak tidak begitu jelas.




Kalau dibandingkan dari bahagian atas pula,
novel asli ada garisan hitam di tengah.
Manakala novel tiruan tiada garisan.





Novel tiruan, muka suratnya cuma digam dan mudah tercabut,
berbanding dengan novel asli yang teguh berjahit.





Isi novel tiruan, mudah terbarai..


Mana sebenarnya lebih berbaloi?
Membeli novel asli atau terbeli novel cetak rompak 
yang sama harga tetapi kualitinya tidak bagus..???

Jadi, kepada peminat Anis Ayuni 
dan pembaca novel sekalian ;
berhati-hati ketika membeli novel kegemaran anda di pasaran..
Pastikan beli hanya yang asli sahaja..

*Untuk langkah keselamatan; beli di kedai-kedai buku terkemuka sahaja..

.Sebarang laporan mengenai perkara ini boleh disampaikan kepada Alaf 21:
 03 51013888 sambungan ke Alaf 21 - 3692/3683/3684.

Kredit kepada:
Anis Ayuni Alaf 21

11 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kesiannye..susah2 perah otak org lain suka hati nak cetak rompak

pst:sis..jgn la simpan verification words tu..huhu

masmurni said...

betul tu miza...

verification word tu...sayang la..tu yg simpan...haha

SyUhAdA said...

ish3..novel pon ada cetak rompak jgk..mcm2 la skang..huhu~

Qaseh said...

novel pun ade orang cetak rompakkan kak..teruk la depa ni nak kaut untung je.

dah beli novel ni, dah abis bace pun,tengah bace entry akak ni,terus gi tngok, nasib baik ori punye~

Lulu Caldina said...

macam ni pun ada :(

Memori Kekasih said...

teruk betul lah...buat novel bukan senang...nak karang ayat tuh..nak sampaikan mesej pada pembaca...sume susah...tapi dorg senang2 ja copy...grrrr....

kakngah said...

huh??? novel pun ada edisi cetak rompak??
aduh.. camne penulis nk cari makan...

atie aizam said...

jahatnye mereka duplicate buku tu.. aishhhh..

Lisand said...

Ngga di Malaysia ... ngga di Indonesia, pembajakan buku berjalan terus...

masmurni said...

entahlah..bukan senang penulis hendak menghasilkan karya..pastu mereka senang2 nak kaut keuntungan mudah..geram dibuatnya....

FiZ said...

haihhh..nvel pn nk cetak rmpak.pelik2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs