http://masmurni.blogspot.com/

Wednesday, December 21, 2011

Wang Kertas dan Syiling Baru Malaysia 2012

Kakitangan Bank Negara menunjukkan Note baru Ringgit Malaysia wang kertas dan wang syiling
keluaran terbaru yang akan dikeluarkan pada Julai tahun depan.

wang kertas baru Malaysia
wang RM20 baru

syiling baru Malaysia

Wordless Wednesday - Lukisan Alya II








P/S: Pengertian keluarga bagi Alya yang berusia empat tahun..
gambar mama, baba. adik dan Alya... 
gambar satu lagi ni pula gambar Alya dan adik..
 Dah nampak banyak peningkatan positif cara lukisannya ...
kalau dulu dia hanya tahu lukis orang lidi jer.. klik SINI


Thursday, December 8, 2011

Satey Kambing Puchong ... memang sedap!

Satey sememangnya makanan tradisional Malaysia dan disukai ramai. Sebut sahaja SATEY KAJANG atau SATEY HJ.SAMURI, semua orang tahu dan pernah makan walaupun sekali seumur hidup. Kalau rasa Kajang tu jauh sangat, orang ramai boleh makan SATEY HJ.SAMURI di cawangan lain seperti di Kesas-Awan Besar ataupun di Putrajaya.

Tapi kalau sebut 'SATEY KAMBING SAHAJA', mesti ramai yang tertanya-tanya...
 Rasanya satey kambing ni cuma ada di PUCHONG je. 
Dalam Kampung Seri Aman,
Satey ini memang lain daripada yang lain.
 Inilah satey kambing yang paling sedap di dunia!hehe
 Lihat gambar baru puas hati... 



satey kambing sahaja

 Kedai kecik je, tapi SINGGIT SEBATANG beb.
 Orang ramai datang order selalunya TAKE-AWAY. 
Sangat la laku terutama pada bulan Ramadan, 
lambat sikit tak merasa la.




 Zaman ni memang bakar satey tak pakai kipas tangan...penat,
 pakai kipas letrik, cepat je masak. 




 Yang tengah bakar tu ada sekitar 50-60 batang. 
Nampak tak ada 5 batang tu? Itu la dinner saya malam ni.
 Nanti nak pergi gerai depan sana... nak tambah satey ayam sikit.





Dalam loyang tu nampak macam sup ayam je, 
 setiap satey yang nak dibakar akan dicelup dalam bekas tersebut.




 Hah..inilah 5 batang satey kambing 'world' tadi. 
Siap dibungkus sekali dengan kuah ala-ala black pepper...
 yang tersangat sedap dan pedas .
Sos Nandos tak leh celen (lawan) ni.




Wah! terliur ni. OK la, makan dulu ye...Bismillah!

Monday, December 5, 2011

Anak Siti Sarah dan Shuib


Ni gambar mummy & daddy Uwais 





Dilahirkan pada 4 Disember 2011 
jam 10.19 pagi

*

*

*

*

*

*



Yang ini pula
 Uwais Al-Qarni


gambar anak siti sarah 



Cumilllll!!!!!

Friday, December 2, 2011

Firuz Akhtar juara Ustazah Pilihan

juara ustazah pilihan 
Ustazah  Pilihan Firuz Akhtar

SHAH ALAM: Graduan Sarjana Pengajian Islam dan Asia Barat dari Universiti St Louis, Washington, Firuz Akhtar Mohamad Bokhari, 27 dipilih sebagai juara pertama program realiti Ustazah Pilihan menewaskan tiga finalis lain pada peringkat akhir yang disiarkan secara langsung dari Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), semalam. 

Sebagai johan, Fairuz Akhtar dari Kuala Lumpur menerima sebuah kereta, wang tunai RM20,000 dan trofi. Tempat kedua dimenangi guru bahasa Arab dari Johor, Nurul Hidayah Kamaruddin yang menerima wang tunai RM15,000 dan trofi, manakala tempat ketiga, Siti Fatimah Mohd Sharif, 27 dari Kuala Lumpur untuk dengan hadiah wang tunai RM10,00 bersama trofi.
Tempat keempat pula adalah Masfira Hilman, 28 juga dari Johor menerima wang tunai RM5,000 dan trofi.




Biodata beliau:

biodata ustazah pilihan Firuz Akhtar


ustazah pilihan



sumber:
Berita Harian

Thursday, December 1, 2011

Baru Ku Tahu: Kek Velvet Semua Warna Ada Rupanya...


Baru perasan ke baru tahu? hehe
rupa-rupanya kek velvet ni ada banyak warna..
bukan setakat merah je ada tau...
biru, pink, purple pun ada...

Jom layan kek velvet pelbagai warna...
lapar perut dibuatnya...haishhh



green velvet cupcake

purple velvet cupcake


orange velvet cupcake


black velvet cupcake


pink velvet  cupcake
rainbow velvet  cupcakes
red velvet cupcakes
blue velvet cupcake
lucky green velvet cupcake


Ada banyak warnakan? hehehe

Pesona Red Velvet , Pukauan Blue Velvet



red velvet v/s blue velvet

Yang mana satu jadi pilihan???
Dua-dua sama menarik, sama mengancam..
sama-sama seksi...hihihi
Jika diberi pilihan untuk memilih satu di antara dua,
Agak-agaknya,yang mana satu jadi idaman kalbu??






red velvet



blue velvet






sumber :google










Tuesday, November 29, 2011

Keputusan Peraduan BLACKMORES Our Best Moments

MY - Kids Photo Contest

Adakah anda salah seorang yang menyertai peraduan ini?????


klik sini untuk keputusan penuh




Antara mereka yang berjaya terpilih,
kalau nak tengok hadiah utama,sila klik link di atas ye...
Di bawah ni hanya hadiah sampingan je...


Suka sangat sebab gambar kami juga terpilih.. 
,walau tak terpilih untuk hadiah utama,
dapat hadiah tak berapa utama pun da ok..
Alhamdulillah..


Nak tau hadiahnya apa?

klik sini


Afanddy Bin Hushni

Noor Hassiemah Bt Mohd Halim

Zarina Hamid

Nurul Baizura Binti Basrudin

Yeoh Huey Yen

Afifah Binti Mohd Aisha Nuddin

Nikmatul Adha Nordin

Haryati Binti Kasran

Azmi Bin Daud

Looi Ee Gen

Hoong Lai Fing

Muhamad Syukri Bin Ghazali

Wan Hairulshifah Binti Wan Zahari

Wong Phooi Yee

Wong Choi Li

Syed Omar Bin Syed Abdullah

Saliza Bte Mohamed

Nur Shazleen Md.yusof

Normasni Binti Abdul Kadir


Hisyamudin Bin Fadzil




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs