http://masmurni.blogspot.com/

Tuesday, November 30, 2010

Pengawal keselamatan tumbuk wanita hamil


MUAR - Seorang pengawal Keselamatan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), di sini, ditahan dan dihantar ke wad psikiatri selepas didakwa memukul seorang wanita hamil yang juga pesakit hospital terbabit, kelmarin. 

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi kelmarin, pengawal keselamatan yang dipercayai mempunyai masalah mental itu dikatakan berbual dengan wanita hamil terbabit yang berkerusi roda untuk ke wad bersalin. 

Bagaimanapun, insiden itu berlaku semasa suami mangsa meninggalkan seketika mangsa bersama pengawal keselamatan itu ke tempat letak kereta untuk mengambil barang. 

Suspek mengambil peluang itu untuk menghantar mangsa ke wad bersalin dengan menaiki lif. 

Tanpa diduga ketika berada di dalam lif, suspek dikatakan menumbuk mangsa dan mangsa mengadu kepada jururawat sejurus tiba di wad bersalin. 

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Superintendan Lee Choon Guan mengesahkan menerima laporan berhubung insiden itu. 

Manakala, Pengarah HPSF, Dr Ahmad Pauzi Abu berkata, pengawal keselamatan terbabit dihantar ke wad psikiatri untuk pemerhatian selepas mendakwa melihat syaitan berdekatan dengan mangsa. 

Menurutnya, siasatan awal menunjukkan lelaki itu menderita masalah mental dan bernasib baik mangsa tidak cedera.

“Mangsa selamat melahirkan anak beberapa jam selepas itu,” katanya.


Sumber:Sinar Harian

Thursday, November 25, 2010

Sangat Sedih Ni Tau...

Dah dua hari ia berlaku...hari ni da hari kedua,line tenet sangat tak ok...ada sedikit perubahan sekiranya luahan hati ni berjaya di publish ... nape ler tenet ni lambat sangat??sampai tak leh nak masuk blog sendiri (walaupun skrg ni dpt masuk sekejap) nak blogwalking lagi lah tak boleh....sedih...sedih...


Sorry ye adik-adik,kakak-kakak,abang-abang semua.... tak dapat datang menziarah semua orang... agak sunyi kehidupan maya ini tanpa semua... apapun terima kasih bagi yang sudi datang ketuk pintu ye..... walaupun tau tiada orang di rumah ...




masmurni





Tuesday, November 23, 2010

Abang bawa adik lakukan jenayah




Apalah punya abang ni....boleh plak dia bawa adik dia yang umur 2 tahun masa mencuri..ishk..ishk..ishk...tak ke merbahayakan keselamatan adik dia...kalau nak  buat benda tak elok tak payah lah bawa budak kecik...

Walauapapun kes curi mencuri camni kat mana-mana je berlaku cuma kadang-kadang tak tahu sape punya angkara..tetiba je dah hilang..kepala paip pun orang sanggup nak curi...kalau nasib baik sempatlah melarikan diri..kalau tidak, jadi lah nasib seperti mamat ni....Layan je lah berita ni ye...



 
GONG MEDANG - Seorang abang tidak bertanggungjawab dan tidak tahu malu apabila sanggup menggunakan adik yang baru berusia dua tahun untuk mengaburi mata orang ramai menutup jenayah yang dilakukan. 

Lelaki berusia awal 20-an itu dipercayai terlibat mencuri besi itu bagaimanapun berjaya diberkas mangsanya dan orang ramai pada jam 10 pagi semalam di Jalan Padang Bola. 

Dia ketika itu dikatakan baru mengambil barang yang dicuri untuk dijual di kedai besi buruk. 

Suspek yang difahamkan menetap di kampung berdekatan membonceng adik lelaki dengan motosikalnya masuk ke dalam belukar mengambil barang curi yang dikumpulkan di situ. 

Pemilik bengkel berusia 43 tahun yang enggan identiti didedahkan memberitahu, dia menyedari barang di bengkelnya dicuri jam 2.30 pagi semalam apabila terdengar bunyi bising di luar rumah. 

“Saya terdengar bunyi bising di bengkel membaiki kenderaan yang terletak di tepi rumah, apabila mengintai melalui tingkap, saya nampak kelibat dua orang sedang mengambil sesuatu dan kemudian memasuki semak di belakang rumah,” katanya.

Kata mekanik itu, kira-kira jam 7.30 pagi yang sama dia cuba menjejaki kesan tapak kaki suspek yang membawanya ke dalam semak di tepi rumahnya.

Menurutnya, di dalam semak itu dia mendapati pelbagai jenis komponen enjin bot, bateri dan alat ganti kenderaan lain dilonggokkan di dalam semak itu.

“Apabila menjumpai barang itu saya mengambil keputusan menunggu di dalam semak kerana mengesyaki suspek akan datang mengambil barang tersebut pada bila-bila masa.

“Kira-kira jam 9.30 pagi, saya dapati sebuah motosikal yang dinaiki lelaki itu sambil membonceng adiknya menghampiri barangan tersebut. 

"Saya yang bersembunyi melihat suspek mengisi barangan curi itu ke dalam guni dan diletakkan di raga motosikal,” katanya.

Orang ramai yang terlebih dahulu dihubungi mekanik bertindak menahan motosikal yang dinaiki suspek bersama adiknya sebaik dia keluar dari kawasan semak itu dan berjaya merampas barang yang dicuri.

“Saya kesal kerana suspek tergamak membawa adiknya melakukan jenayah itu kerana tindakannya mendedahkan perbuatan jahat dan memberi kesan kepada masa adiknya,” katanya.

Suspek kemudiannya diserahkan kepada polis manakala adiknya yang belum mengerti apa-apa itu dihantar ke rumahnya.

Sumber:Sinar Harian

Sunday, November 21, 2010

Keluarga Berry-Strawberry (Siri2)





Buah ini  sudah ditanam sejak abad 13 ini memiliki rasa manis, segar yang sarat vitamin dan mineral.
Buah ini berbentuk hati dengan warna merah menyala... sebab tu la kot buah strawberry ni selalu dikaitkan dengan cinta ..hehe


Rasa manis segar buah strawberry memberi manfaat pada badan kita..Strawberry kaya dengan vitamin A, C, B, Kalsium, Posfat, dan Magnesium. Misalnya, kandungan vitamin sejumlah 56.700 mg per 100 gram s sangat baik sebagai antioksidan dan membantutkan pertumbuhan sel kanser dalam badan.Kandungan lemak yang rendah, kolesterol rendah dan serat yang tinggi membuat strawberry sangat  sesuai untuk mereka yang mempunyai diabetes atau ingin menurunkan berat badan.



Resepi berasaskan Strawberry




STRAWBERRY BANANA SMOOTHIE
10 biji fresh strawberries
2 biji pisang
3 sudu gula atau madu
1 cawan kiub ais
3/4 cawan susu atau yogurt

Cara membuatnya:

Masukkan semua bahan dalam blender.
Blender sehingga nampak halus(sebati)
Kalau nak rasanya lebih sedap,titikkan beberapa esen vanilla atau ekstrak almond..maka terhasil lah sudah smootie yang sedap...dah siap jangan lupa hantar secawan dua kat saya..hehe

gambar:google
resepi:cooks.com

Saturday, November 20, 2010

Keluarga Berry - Rasberry (siri 1)

Just nak berkongsi info tentang keluarga berry.Ok..untuk siri yang pertama ni..kita kenal dulu dengan keluarga berry yang pertama iaitu buah raspberry atau ejaan melayunya rasberry...


Rasberry ada tiga jenis sebenarnya..


 1.Jewel 

    warna :hitam, saiz:standard, sesuai untuk dibuat jam atau perasa. 






 2.Heritage

    Warna: merah,Saiz biasa,warna menarik,sesuai dibuat perasa tambahan,




3. Anne,

    warna kuning pucat,saiz yang lebih besar,manis





Resepi berasaskan buah rasberry:


Muffin Rasberry


Bahan² 
2 cawan tepung serbaguna 
1 sudu besar baking powder 
1/2 sudu teh garam 
6 sudu besar mentega, dilembutkan pada suhu bilik 
1/4 cawan gula perang 
2 biji telur 
1 cawan rasberry dalam tin, ditoskan 
1/2 cawan susu segar 
1/2 cawan krim 
2 sudu besar hirisan badam 

Cara² 
1. Ayak tepung, baking powder dan garam. 
2. Dalam bekas yang berasingan, pukul krim, mentega dan gula. Masukkan telur satu persatu, diselangi dengan rasberry. Masukkan bahan yang telah diayak dan kacau rata. 
3. Sendukkan adunan kedalam mangkuk muffin yang telah disapu dengan mentega dan taburkan hirisan badam diatasnya. 
4. Bakar pada suhu 180 darjah C selama 25 minit. 

Selamat mencuba ....


bersambung ye.....

gambar dan sumber:google

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs