http://masmurni.blogspot.com/

Saturday, November 13, 2010

Warna dan Kehidupan 2 (Burung Nuri)




Pernah tengok burung nuri tak??hahaha...suka la tengok burung nih..dulu masa kecik2 ingatkan burung nuri ni warna putih jer ...rupa-rupanya ada banyak warna.Jom kita nikmati keindahan pada warna burung nuri....

Sun Conures or Sun Parakeets












Yellow-bibbed Lorikeet
Yellow-bibbed Lory



Eastern Rosella


Dusky Lory



Golden Conure






Australian King Parrot





Bronze-winged Parrot


Blue-throated Macaw




Pohnpei Lorikeet



Cantik tak.....???



11 comments:

9W2URY said...

Dulu ada jgak bela burung ni, yg kecik je... comel.

Tapi awas, jgan letak dalam sangkar kayu atau buluh, kena letak dlm sangkar besi....
Dia boleh gigit buluh/kayu smpai putuss...

Uruchimaru @ kf said...

burung nuri ni burung kakak tua kan?

a.samad jaafar said...

ni burung yg boleh bercakap tu kan.. tak sangka banyak pulak jenisnye..cantik2 pulak tu.. suka yg ada bintik2 tu..

Shino said...

cantik2 je smua...ade sejenis burung 2, namenye burung serindit...cm burung nuri...tp x tau la kluarga sme ke x...

apik pehe said...

betol ker semua brung ni leh bercakap?hehhee

masmurni said...

9w2ury;kuat paruh burung ni kan..

uruchimaru:
betul lah tu...

a.samad:
kan...cantik2 semuanye..comel

shino:nk kena google cari ttg tu..tp rasanye bukan family nuri....tah..hehe

apik:yg leh ckp klu ada org bela kot...yg dengar suara manusia..klu x,dia ckp bahasa dia la..hehe

tiefazatie said...

moneng kak!sos ori xleh nk tgl jejak nie.komen je ok nie..tenet ifa problem kot

Ellen said...

salam hujung minggu, lawatan ellen ke "A MUST VISIT BLOG"...apa kbr hari ni?

ini kes, tak leh buka s.mix sis..hehe

Ellen said...

salam hujung minggu, lawatan ellen ke "A MUST VISIT BLOG"...apa kbr hari ni?

ini kes, tak leh buka s.mix sis..hehe

Kyuubi said...

wah cantiklah burung ni. Tak tahu pula ada banyak warna burung ni. huhu

ikhlas dr,

Blogger 20 Sen

misyamissyou said...

cantiknye yg berpasangan tu..tp kalau yg putih de jambul kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs