http://masmurni.blogspot.com/

Monday, October 4, 2010

Petua Hilangkan Parut

Hari ni nak kongsi satu lagi petua.....iaitu petua hilangkan parut pada badan..

Semua orang ada masalah parut kan???!!!

Amalkan petua ini...Insya'Allah...Berkesan

Sebelum tuh....kenal tak camne rupa limau purut tuh???

(hehe..ada ke insan2 yang tak pernah tengok limau purut ???)

kalau tak pernah tengok ... nih lah rupa limau purut tuh...


(sumber gambar:google)


Bahan-bahan:

Limau purut(ikut suka berapa biji pun)

Cara-caranya:

Perahkan limau purut dalam mangkuk...

Ambil jus yang dah diperah tadi...

Kemudian disapukan pada kesan parut..

Amalkan setiap hari...

Lama kelamaan parut tersebut akan pudar dan hilang....

Insya'Allah

Harap-harap petua nih berguna untuk semua..



9 comments:

Solihin Zubir said...

huhyu.. nice info.. thanx..

sarah-najwan said...

bole try nih...hehe..setahu saya guna kulit pisang..

idah @mama izzya said...

info menarik..tp ssh ar nak dpt limau purut ni..

Kalamhati said...

boleh cuba nih..tq!..=)

mas murni said...

Solihin;thanks

sarah;kulit pisang,asam gelugor pun boleh juge...

idah;kan..mmg susah nk dpt,kena tanam sendiri kot bru senang nk dpt..hehe

kalam;cubalah...mana tau kot2 berkesan utk awak..:)

MsFazlillah said...

ley cube pasni..

Snoop said...

ada org kata guna kulit pisang pun boleh..tapi xpernah cuba lagi...:)

Cik Su said...

kalu sy sapu kak muka terus cam pakai bedak leh ke..hehe

Mardhiah said...

nak buat...muka penuh parut...
uwaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Networkedblogs